גם הנהגים הזהירים ביותר, שמקפידים לשמור על המכונית, עלולים לשרוט אותה עקב התחככות בגדר, לגרום לשפשוף בולט בגלל רגע אחד של חוסר תשומת לב במהלך חנייה או אפילו לעקם את הפח. במקרים אחרים נהגים אחרים הם אלה שמכערים את הרכב ומורידים את הערך שלו – ובכל מקרה הפתרון הוא למצוא פחח רכב מיומן.
תיקון שריטות
שריטה נחשבת לתיקון הפשוט ביותר במסגרת פחחות רכב. העלות של העלמת סימני השריטה היא 600-1,000 ש"ח, בתנאי שאין צורך לבצע גם יישור של הפח. כדי לדעת האם נדרש גם יישור, צריך לבחון את עומק השריטה, ובפרט לזהות אם היא פגמה בצבע בלבד או גם בפח שמתחתיו. אינדיקציה טובה אפשר לקבל אם מעבירים אצבע על השריטה – אם ישנה תחושה של מדרגה, גם הפח נפגע והוא זקוק ליישור, ואם לא, התיקון כאמור פשוט למדי.
החלפת חלק ברכב
פגיעה רצינית באחת הדלתות או במכסה המנוע כבר מחייבת עבודת פחחות רכב רצינית. למעשה קרוב לוודאי שנדרשת החלפת החלק שהתעקם והתעוות. במקרים אלה האפשרויות הן להתקין חלק מקורי של יצרנית הרכב, חלק מקורי אבל יד שנייה או חלק לא מקורי. חשוב להדגיש שבעלי רכבים יחסית חדשים, עם שנתיים או פחות על הכביש, חייבים לבחור באופציה הראשונה (בגלל הביטוח).
בשאר המקרים, לפחות בדרך כלל, גם חלק לא מקורי יספק את התוצאה הרצויה, וגם יעזור לכם לחסוך לא מעט כסף.
פחחות רכב כולל צבע
עבודת פחחות שכוללת גם צבע לרכב עלולה להיות יקרה מאוד. מצד שני התוצאה עשויה להיות מוצלחת במיוחד מבחינה אסתטית, ובפרט אם על הרכב היו סימנים בולטים של שריטות או שחשיפת יתר לשמש הפכה את הגוונים לדהויים. בכל מקרה, העלות של למשל צביעת מכסה מנוע או גג היא 800-1,500 ש"ח, ואילו עבור צביעה של כל המכונית תתבקשו לשלם 8,000-16,000 ש"ח.
אם החלטתם לצבוע חשוב מאוד למצוא מוסך פחחות רכב שמתמחה באופן ספציפי בעבודה מהסוג הזה. ניסיון לחסוך כמה מאות שקלים עלול להתגלות כטעות שתשלמו עליה ביוקר, עם צבע לא מתאים או כזה שלא יחזיק מעמד זמן רב.